Case Study : Website En Online Marketing voor een Beautysalon
Over BB-Beauty
Bibi van BB-Beauty is een gecertificeerde wimperstyliste. Ze had een professionele website nodig die haar professionaliteit uitstraalt en goed weergeeft wat ze precies doet.
BB-Beauty was net van start gegaan en had nog geen website en geen klanten. Super spannend voor Bibi om te gaan beginnen met haar onderneming dus.
Maak een converterende website voor een Wimpersalon
Met Bibi heb ik samen het ontwerp uitgebreid besproken.
Wat ze heel graag wilde, was professionele foto’s van haar eigen werk, en geen foto’s die van het internet gehaald waren.
Ik heb met haar afgesproken dat we dit na elke klant die een foto liet nemen steeds een stukje verder op de website zouden plaatsen.
Hoe kom ik aan klanten? Dat was de grote vraag.
Ik heb als online marketing specialist mijn kennis de vrije loop gelaten. Naast een google Bedrijfsprofiel heb ik een SEA campagne via Google Ads opgezet.
Daarnaast heb ik met bibi afgesproken dat zij actief haar social media accounts heeft en deze regelmatig up to date maakt. Vanaf de websites heb ik links naar haar Instagram en Facebook geplaatst, en ook vanaf de socials naar haar website. Zo kunnen potentiele klanten makkelijk navigeren om een afspraak te maken.
Hoe gaat het nu?
Bibi heeft haar omzet verdrievoudigd en krijgt nog steeds gemiddeld 5 nieuwe klanten per maand!
Ze heeft ook nog eens ruim 45 geweldige reviews op Google, die ik ook op haar Website heb geplaatst, ook dit draagt bij aan een toename van nieuwe klanten.
